E-book (PDF) - Mowy Elihu (Hi 32-37) oraz ich reinterpretacja w Biblii Greckiej
Cena regularna:
towar niedostępny






Opis
Mowy Elihu (Hi 32-37) oraz ich reinterpretacja w Biblii Greckiej
RSB 35
Autor: Barbara Strzałkowska
Wydanie: pierwsze
Data i miejsce wydania: Warszawa 2009
Format: PDF
Oprawa: miękka
Liczba stron: 674
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Vocatio
ISBN: 978-83-7492-098-8
Barbara Strzałkowska (ur. 1981) – absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (2005) oraz École Biblique et Archéologique Francaise w Jerozolimie (2009); doktor teologii biblijnej Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (2009). Prowadziła zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od 2009 adiunkt w Katedrze Egzegezy Starego Testamentu na Wydziale Teologicznym UKSW. Autorka książki Rozporządzenia dotyczące kobiet w Kpł 15 (RSB 20) oraz ponad dwudziestu artykułów naukowych i popularnonaukowych. Jest przewodnikiem grup pielgrzymkowych do krajów biblijnych. Od 2008 pełni funkcję sekretarza Zarządu Stowarzyszenia Biblistów Polskich.
Przedmiotem pracy jest omówienie i porównanie tekstów hebrajskiego (zawartego w Biblii Hebrajskiej) i greckiego (zawartego w Biblii Greckiej, LXX) 6 rozdziałów Księgi Hioba, składających się na tzw. mowy Elihu. Rozdziały te (Hi 32-37) pod wieloma względami stanowią tekst szczególny i przełomowy w Księdze Hioba, zarówno w jej tradycji hebrajskiej, jak i greckiej. Ich reinterpretacja dokonana przez LXX, najstarszy zachowany przekład hebrajskiego tekstu ksiąg świętych biblijnego Izraela, pozwala dostrzec w szerszej perspektywie nie tylko problem mów młodego bohatera, ale zwraca także uwagę na problematykę Księgi Hioba, stanowiącej w LXX przypadek bardzo wyjątkowy i jedyny, a także na dylematy dotyczące Biblii Greckiej w ogóle.
NAKŁAD WYDANIA KSIĄŻKOWEGO WYCZERPANY
KSIĄŻKA DOSTĘPNA W FORMIE PDF
Bezpieczeństwo
Opinie o produkcie (0)

Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu, wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.