E-book (PDF) RSB 09 - Pojęcie Królestwa Bożego w Księdze Daniela
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Pojęcie Królestwa Bożego w Księdze Daniela oraz jego recepcja w pismach qumrańskich i w apokaliptyce żydowskiej - e-book (PDF)
RSB 09
Autor: Marek Parchem
Wydanie: pierwsze
Format: PDF
Liczba stron wersji papierowej: 510
Wydawca: Oficyna Wydawnicza VOCATIO
Książka dostępna w formie PDF, który powstał na podstawie zeskanowanego egzemplarza książki i jest przygotowany do prywatnego użytku kupującego.
W przepowiadaniu Jezusa nauka o królestwie Bożym zajmuje centralne miejsce. Gdy szuka się korzeni tego pojęcia, to sięga się do jego tła starotestamentalnego. Autor niniejszej publikacji ukazuje temat królestwa Bożego w Księdze Daniela, stanowiącej pierwszą i zarazem jedyną apokalipsę w Starym Testamencie. Idea królowania Boga ze względu na częstotliwość jej występowania w Księdze Daniela stawia ją na pierwszym miejscu wśród wszystkich ksiąg Biblii Hebrajskiej i jest jednym z głównych tematów teologicznych. Autor ukazuje tę ideę na tle zarówno innych religii starożytnego Bliskiego Wschodu, jak i tradycji biblijnych. Przedstawia jej złożoność i wieloaspektowość oraz wpływ, jaki wywarła na późniejszą literaturę, zwłaszcza społeczności z Qumran i apokaliptyki żydowskiej. Autor przedstawia rozwój pojęcia królestwa Bożego z Księgi Daniela i zwraca uwagę na wielokierunkowość w jej interpretacji obecnej w piśmiennictwie apokaliptycznym „czasów” Jezusa.
Ks. Marek Parchem - urodzony w 1966 r. w Gdyni. W 1991 otrzymał w Pelplinie, z rąk biskupa Mariana Przykuckiego, święcenia kapłańskie. W latach 1991-2000 pracował jako wikariusz. Równocześnie, w latach 1996-1999, studiował na Wydziale Teologicznym Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. W 2001 roku doktoryzował się na Wydziale Teologicznym pod kierunkiem ks. prof. dra hab. Stanisława Mędali w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od października 2001 roku kontynuuje studia biblijne w Papieskim Instytucie Biblijnym w Rzymie.
Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu, wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.