Małżeństwo, przymierze czy kontrakt?
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Małżeństwo, przymierze czy kontrakt?
Autor: Gary Chapman
Data i miejsce wydania: Warszawa 2007
Tytuł oryginału Covenant Marriage
Format: 125 x 195 mm
Oprawa: miękka, lakierowana
Liczba stron: 296
Waga: 0.155 kg
Wydawca: Oficyna Wydawnicza VOCATIO
ISBN: 978-83-7492-026-1
Koncepcja kontraktu w dzisiejszym świecie znacznie odbiega od biblijnej koncepcji przymierza. Nasze społeczeństwo działa na zasadzie umowy. Często słyszymy, jak ludzie mówią: „Musisz to mieć na piśmie”. Wiele małżeństw przeniosło ten typ myślenia do swojego związku. Przywiązują dużą wagę do zawierania umów, a następnie oczekują, że partner wywiąże się ze swoich zobowiązań. Niestety, praktyka pokazuje, że takie nastawienie przyczynia się do powstania wzajemnej niechęci, poczucia zawodu i gniewu, ostatecznie prowadząc małżonków do rozwodu. Umowy są bowiem warte tyle, ile prawość osób, które je zawarły. Wiele związków doznało szwanku lub zostało zerwanych, ponieważ jedna z osób nie dotrzymała zobowiązania.
Dla człowieka wierzącego małżeństwo jest jednak czymś znacznie więcej - stanowi swoiste przymierze. Termin przymierze najbardziej precyzyjnie oddaje unikalny charakter chrześcijańskiego małżeństwa. Przymierze to pojęcie biblijne. Bóg Wszechmogący jest Bogiem przymierza, a to On właśnie jest twórcą małżeństwa. To prawda, że przymierze - podobnie jak umowa lub kontrakt - jest rodzajem porozumienia pomiędzy dwiema lub większą liczbą osób, jednak jego natura jest szczególna. Podstawowym wyróżnikiem przymierza jest bezwarunkowa obietnica. I taki też charakter ma przysięga małżeńska. Niestety, mimo wypowiadania słów przymierza wielu małżonków w praktyce realizuje model małżeństwa kontraktowego, w którym obdarowywanie drugiej osoby jest uzależnione od jej pozytywnych działań, jest formą odpłaty za jej „właściwe” postępowanie. O tym, jak to zmienić - w jaki sposób od umowy małżeńskiej przejść do przymierza - mówi właśnie ta książka.
Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu, wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.