Przewodnik po Ziemi Świętej
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Przewodnik po Ziemi Świętej
Autor: o. Jerome Murphy O'Connor
Wydanie: ósme
Data i miejsce wydania: Warszawa 2020
Tłumaczenie: Mariusz Burdajewicz
Redakcja: Joanna Złotnicka
Wstęp: ks. Waldemar Chrostowski
Tytuł oryginału The Holy Land: an Archaeological Guide
Wydawca oryginału: Oxford University Press
Format: 158 x 222 mm
Oprawa: zintegrowana, lakierowana, szyta z kapitałką
Liczba stron: 408 plus 16 stron z kolorowymi zdjęciami
Waga: 0.772 kg
Wydawca: Oficyna Wydawnicza VOCATIO
ISBN: 978-83-7829-302-6
Przewodnik po Ziemi Świętej to rezultat głębokiej erudycji połączonej ze starannością i prostotą wykładu. Stanowi bezcenną pomoc dla każdego, kto udaje się do Izraela, aby – jako pielgrzym czy turysta – poznawać jego przebogate dzieje.
Książka przedstawia bardzo szeroką panoramę: od pierwszych śladów obecności człowieka po pięknie zdobione pałace i domostwa mameluków. Tak rozległy horyzont obejmuje czasy sięgające epoki kamiennej po początki XVIII wieku.
Jerome Murphy–O’Connor z pietyzmem pokazuje, co dziś jeszcze można zobaczyć z dawnej świetności biblijnego i pobiblijnego Izraela, z pozostałości z okresu życia Jezusa i istnienia wczesnego Kościoła oraz zabytków religii i kultury islamu. Wiadomościom teoretycznym towarzyszą przydatne wskazówki praktyczne oraz mapy, szkice i rysunki. Mając do dyspozycji taką pomoc, sprawniej poruszamy się w gąszczu świadectw, jakie pozostawiła długa prehistoria i historia Ziemi Świętej. Głębiej też przeżywamy fascynującą przygodę z przeszłością i teraźniejszością tego arcyciekawego rejonu świata.
Ks. prof. Waldemar Chrostowski
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Jerome Murphy–O’Connor (1935-2013) – dominikanin, profesor Nowego Testamentu i literatury międzytestamentalnej we Francuskiej Szkole Biblijnej i Archeologicznej w Jerozolimie. Uczestnik i kierownik prac wykopaliskowych na Bliskim Wschodzie i ceniony przewodnik podróży studyjnych po Ziemi Świętej.
Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu, wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.