Droga hojności
Cena regularna:
24,90 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Droga hojności
Autorzy: Ken Blanchard, S. Truett Cathy
Wydanie: pierwsze
Data i miejsce wydania: Warszawa 2019
Format: 125 x 195 mm
Oprawa: miękka
Liczba stron: 160
Wydawca: Oficyna Wydawnicza VOCATIO
ISBN: 978-83-7829-296-8
NOWA KSIĄŻKA AUTORA BESTSELLERA JEDNOMINUTOWY MENEDŻER
Ta książka jest błyskotliwą refleksją nad sposobem, w jaki dzisiejszy świat prowadzi działalność gospodarczą. Ludzie biznesu inwestują uzyskiwane dochody w rozwój swoich firm, tak aby IPO (pierwsza publiczna oferta akcji spółki na giełdzie) było jak najatrakcyjniejsze. Zarobione pieniądze przeznaczają na rozliczne plany inwestycyjne mające zapewnić im bezpieczeństwo finansowe na emeryturze. Jednocześnie gołym okiem widać szybko rosnącą przepaść między biednymi a bogatymi, podczas gdy dobroczynność pozostaje ciągle na niezmienionym poziomie (czyli relatywnie maleje). Czy zatem gromadzenie majątku jest najważniejszym celem każdego biznesu? Czy świat staje się lepszy przez rozwój korporacyjnej koncentracji kapitału? Czemu tak naprawdę powinien służyć rozwój ludzkiej przedsiębiorczości? Szukając odpowiedzi na te pytania, Ken Blanchard i S. Truett Cathy zapraszają nas w podróż z fascynującym spojrzeniem na zagadnienia biznesu, rodziny i osobistego życia, która może na zawsze zmienić definicję prawdziwego sukcesu.
*
Ken Blanchard – autor licznych bestsellerów, w tym Jednominutowego menedżera. Jest on cenionym konsultantem i mówcą, a jego firma znajduje się na liście pięciuset największych spółek na świecie publikowanej przez magazyn gospodarczy „Fortune”.
S. Truett Cathy – przedsiębiorca, założyciel Chic-fil-A – znakomicie prosperującej sieci restauracji szybkiej obsługi liczącej ponad 1400 punktów zlokalizowanych w całych Stanach Zjednoczonych. Fundator programu stypendialnego WinShape Centre Scholarship Program.
Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu, wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.
Recenzja na Wiara.pl
Głośno ostatnio o „Irlandczyku” – nowym filmie Martina Scorsese. W obsadzie DeNiro, Pacino, Pesci; na ekranie gangsterskie porachunki, więc krytycy i kinofile szaleją ze szczęścia. Ja jednak „w głowie” mam ostatnio inne dzieło Scorsese – nakręconego w 2013 roku „Wilka z Wallstreet”. A wszystko za sprawą książki Kena Blancharda i S. Truett Cathy zatytułowanej „Droga hojności”. Jej główny bohater do złudzenia przypomina bowiem Jordana Belforta – maklera - „wilka”. Człowieka nie liczącego się z nikim i niczym. Bezdusznego finansistę nastawionego wyłącznie na zysk. „Najbardziej bezwzględny i nieczuły człowiek w Nowym Jorku” – tak charakteryzuje się go w książce. Ale któregoś dnia ów Makler czyta felieton pewnej Dziennikarki o Dyrektorze z Denver. Biznesmenie, „który twierdził, że największą radością jego życia jest to, że może obdarowywać innych”. Dzieli się więc zyskami z pracownikami, funduje stypendia dla ich dzieci… - krótko mówiąc, próbuje tworzyć firmę rodzinną i przyjazną, bo jak twierdzi „największą radością jego życia jest to, że może obdarowywać innych”. Makler początkowo uznaje to za nonsens. Później podejrzewa, że Dyrektor załatwia sobie w ten sposób jakieś ulgi podatkowe. Przeczytany felieton wciąż nie daje mu jednak spokoju, więc prosi Dziennikarkę o numer telefonu Dyrektora, by mógł się z nim skontaktować, porozmawiać i dowiedzieć, gdzie jest haczyk. Jakież jest jego zdziwienie, gdy okazuje się, że żaden haczyk nie istnieje, a Dyrektor robi to wszystko z dobrego serca. Jest bowiem człowiekiem głęboko wierzącym i uważa, że właśnie tak należy postępować w biznesie... „Droga hojności”, choć czyta się ją jak powieść, a może wręcz przypowieść (jak już Państwo zauważyli, nie padają w niej żadne imiona i nazwiska), oparta jest na faktach. Hojnym dyrektorem, któremu marzy się zrewolucjonizowanie współczesnej ekonomii jest Samuel Truett Cathy – założyciel sieci restauracji Chich-fil-A Inc., wartej ponad miliard dolarów. Ale o tym dowiemy się na końcu i wcale nie to jest tu najważniejsze. Najważniejsza jest idea hojności oraz pięć zasad na których się ona opiera. I, co ciekawe, można ją stosować nie tylko w biznesie, ale także w codziennym życiu. W jaki sposób? O tym dowiedzą się Państwo z książki „Droga hojności”. (Recenzja na Wiara.pl)